Greyton naar Kaapstad

21 februari 2013 - Noordhoek, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal,

De paar laatste dagen zijn aangebroken. We zijn inmiddels alweer een paar dagen in een buitenstad van Kaapstad. We staan op een echte boerderij camping met een geweldige speeltuin voor de kinderen midden tussen de koeien, ganzen, kalkoenen, eenden, ibissen, paarden, lammetjes en ga zo maar door. Elke ochtend krijgen we van de jongens een rondleiding langs alle dieren. Mooi om zo de reis af te sluiten. We hebben een aantal pogingen gedaan om naar Robbeneiland te komen maar helaas was de eerste keer de boot volgeboekt en de tweede keer  toen we wel kaartjes hadden werd de ferry vanwege hoge golven stil gelegd. Helaas....Misschien een volgende keer. We hebben er wel een mooie dag aan het waterfront in Kaapstad van gemaakt. Gisteren Hubert en Karen( hadden we de eerste week ontmoet) thuis ontmoet en een gezellige avond gehad. Van Hubert kregen we nog een rondleiding door Kaapstad by night met een mooi uitzicht vanaf Lions head. Vrijdag hebben we met David en zijn vrouw en kinderen afgesproken.  Verder zijn we vanuit Houtbay naar Dyker island gevaren om de zeeleeuwen kolonie te bezichten. Een erg wilde zee en de zeeleeuwen werden af en toe letterlijk van de rotsen gespoeld. In de haven ook een hoop zeeleeuwen gezien. Een visser had een bull zover gekregen voor wat sardientjes tussen het zwemmen en luieren in de haven door met mensen op de foto te gaan. Beetje apart, maar eigenlijk was het niet zo'n  heel verkeerde verstandhouding. En de zeeleeuw leek er zowaar echt plezier in te hebben om op zijn buik en achter zijn oren gekrapt te worden. Vandaag zijn we weer naar Boulders beach gegaan en hebben nogmaals tussen de pinguins gezwommen en gelegen. De komende dagen hopen we nog een paar mooie stranddagen te hebben en dan op naar huis. Het is een fantastische tijd geweest en we mogen ons gelukkig prijzen dat we die mogelijkheid hebben gekregen. We merken dat het ook tijd wordt om weer naar huis te gaan. Tom begint zijn vrienden echt te missen , Loek mist de poffertjes en z'n knuffeldieren Wolfie en Wolfie en wij onze familie en vrienden. Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en het volgen van het blog. Misschien tot een volgende keer

Tot snel Els, Merijn, Tom, Loek, en Juul

1. Els Forman:
    21 februari 2013
    Geweldig Merijn en familie, het was een feest je te volgen. Diederik en ik hebben vaak met jaloezie naar je foto's gekeken. Welkom thuis en misschien genoeg stof voor een refereeravond?

Groeten Els
  2. Erik Klem:
    21 februari 2013
    Hallo Luitjes, wat een geweldig avontuur en inderdaad een reis om nooit te vergeten, mooi dat jullie dit je kinderen kunnen geven! Verder missen we jullie natuurlijk wel en de F4 kan echt niet zonder Tom, dus als jullie terugzijn kan ie aan de bak haha. Nou geniet er nog van en heel terug!
    groeten Fam Klem
  3. Yvonne fievet:
    21 februari 2013
    nou leuk dat jullie het zo naar de zin hebben gehad wij hebben genoten van jullie verhalen en ook leuk dat het zo voor de kinders ook geslaagt is geweest maar eens wordt het tijd om terug te keren he naar het gewonen leven nou een hele goede terug reis en daar na welkom thuis natuurlijk gr yvonne en john fievet xxxxx
  4. Ingrid:
    Hallo,
    Ben thuis net, totaal verkleumd want Stokkie fietst. Het is hier koud, dus wanten, sjaal en skipet op om de kou enigzins te kunnen trotseren. Vooruitzichten op wederom sneeuw. Zie ik daar foto's van lijven die ontbloot zijn, boottochtjes op zee en knalt de warmte bijna van de foto's af. Twee netwerkoverleggen achter de rug, een vergadering en lees ik een verhaal over zon, zee, relaxen en eigenlijk leven als een God in Zuid Afrika
    Bedankt he Merijn.
    Goede terugreis en welkom thuis.
    x
    Ingrid
    Maar wat gaan twee maanden eigenlijk snel voorbij.
  5. Yvonne:
    Hoi allemaal!
    Wat heb ik ontzettend genoten van jullie reisverhalen. Wat een ervaringen, avonturen en belevenissen hebben jullie meegemaakt...Mooi om zo'n reis met elkaar te kunnen maken....een herinnering voor altijd. Ook nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen...bijzonder om het daar te vieren. Een hele goede terugreis gewenst! Liefs Yvonne
  6. Kees en Anneke:
    He lieve mensen,

wat mooi om jullie vakantie ook een beetje mee te maken. We hebben er ook van genoten. Prachtige foto's!
    Goeie reis terug en tot gauw!

Kees, Anneke en de kinders
  7. John Borsboom:
    Hallo familie Kant,

Wat een prachtige verhalen zeg. Dat zijn nog eens avonturen. Geniet er nog even van...

En verder sluit ik me aan bij Erik... We hebben Tom hard nodig bij de F4, hij zal door deze oefenstage vast nog beter geworden zijn, dus kom maar op.

Astrid, John, Bart en Luuk
  8. Tante Ria:
    21 februari 2013
    Beste Allemaal, Bedankt voor jullie leuke verhalen, straks thuis nagenieten. Heel goeie terugreis en tot ziens .Groetjes Tante Ria
  9. Han Hendriks:
    21 februari 2013
    Wat hebben jullie een leuke reis gemaakt en vooral die leuke ervaringen. Jammer dat het nu ophoudt met die fantastische verhalen en belevenissen.
    Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen en een goede reis naar huis. Thuis horen wij de andere verhalen wel.
    Bedankt en de groetjes van Han & Joke uit Delft
  10. Ingrid:
    Lieve Els, Merijn, Tom, Loek en Juul,
    Wat kunnen jullie terugkijken op een geweldige reis! Het was erg leuk om jullie reisverhalen te lezen en jullie foto's te mogen delen. Erg gaaf! Geniet nog de laatste paar dagen en zorg er voor dat jullie winterjas boven in de koffer zit, want die hebben jullie hier hard nodig, hihihi... ;-). Goede terugreis gewenst! Liefs, Richard & Ingrid, Matthijs
  11. Miekevanetten:
    hallo lieve kantjes
    jullie reis zit er bijna op en wij hebben genoten van jullie reisverhalen en foto s
    een heel goede thuisreis toegewens ,
    liefs , Mieke
  12. Ivonne:
    Lieve Els, Merijn en kids,
    Bedankt dat we deelgenoot zijn geweest van jullie fantastische reis! Zo'n boerderij camping is mss een beetje afknapper na al die wilde dieren??? In ieder geval een héle goede reis naar huis!!!!
    Jullie worden gemist!!!
    Tot gauw!
    Ivonne
  13. Rene, Mirella & Karlijn de Looze:
    22 februari 2013
    Wat hebben jullie een mooie reis gehad zeg!
    Een hele goeie reis terug!!!
    Groetjes Rene, Mirella & Karlijn de Looze
  14. Monique:
    23 februari 2013
    lieve mensen,

Ook ik heb genoten van jullie verhalen.
    Prachtig dat jullie dat als gezin hebben kunnen doen.
    Niemand neemt deze herinneringen jullie af>
    Een hele goede reis terug naar huis!
    Knuffel voor Els!

xx Monique vd Stoel
  15. Tonny,Sandra en Jarno:
    24 februari 2013
    We wensen jullie een hele goeie terug reis!
    Het was erg leuk,om jullie reis zo te volgen.

groetjes Tonny,Sandra en Jarno
  16. Ellen en Leo:
    24 februari 2013
    Genoten van jullie belevenissen. Een goede thuisreis!
  17. Alexandra:
    Hoi allemaal,

Wat een mooie belevenissen!!
    Daar kunnen jullie met veel plezier op terugkijken.
    Het tafeltje van Tom staat al weer op zijn oude plaatsje in de klas terug. Tamara kan niet wachten tot je er weer bent hoor Tom.
    En Thomas verheugd zich op Loek zijn komst in de klas.
    Een hele fijne terugreis toegewenst en tot snel.

Groetjes van,
    Alexandra, Jeroen en de kids