Tsistikamma naar Addo NP

31 januari 2013 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal,

Hier weer eens een nieuw reisverhaal. Wij zijn bang dat we het bij deze frequentie van schrijven moeten houden. In river's vallley hebben we een fantastische week gehad. Leuke mensen ontmoet waar we 3 dagen achter elkaar waren uitgenodigd om te blijven eten. Heel wat afgebraaid!!. Om 2400 ging vaak pas het vlees erop of startten ze gewoon weer een nieuwe BBQ. Verder zijn we daar geterroriseerd door blue monkey's die regelmatig letterlijk het kaas van je brood steelden. Gewapend met een katapult en zachte balletjes lukte het net om ons ontbijt naar binnen te krijgen. Vanuit nature's valley met de kinderen een aantal dierenopvangparken bezocht zoals monkey land and birds of eden. Vooral de laatste was erg mooi. Ze hebben daar een groot net over een stukje oerwoud  gegooid en mooie paden/hangbruggen gemaakt door de toppen van bomen om zo een goed beeld te kunnen krijgen van alle vogels. Verder zijn we naar Storms river mouth gegaan en hebben daar een stukje van de otter trail gelopen met de jongens en Juul. Behoorlijk pittige dagwandeling klauterend over grote rotsblokken, maar de jongens hebben het weer op eigen kracht gehaald. Hoe moeilijker het werd hoe harder ze gingen. Op het eindpunt werden we beloond met een schitterende waterval die zich direct in de indische oceaan stortte.Tom en Loek hebben het als een principe gemaakt overal in te zwemmen, maakt niet uit hoe koud. Dus ook hier hebben we 2 uur rondgezwommen alvorens weer terug te lopen. Vanuit River's valley zijn we naar Addo NP gereden. Hier zijn we op zoek gegaan naar de olifanten en andere dieren. Addo NP bestaat vnl uit stekelig struikgewas van 2 m hoog dus dat is lastig zoeken. Maar we hebben ze gevonden. Tom en Els hebben een nachtsafari gedaan op zoek naar hyena's en andere dieren. Leeuwen hebben we helaas niet kunnen vinden. De jongens wilden graag giraffen, leeuwen en neushoorns zien. Hebben dan ook zowaar voor een keer een private Game safari geboekt. Rib uit je lijf, maar wel erg mooi en totaal anders dan Addo NP. In principe accepteren ze geen kinderen onder de 6 jaar maar voor ons hebben ze een uitzondering gemaakt.Nu begrijpen we ook waarom ze geen kinderen onder de 6 toe laten. Een hoop giraffen,gnoe's en  witte neushoorns gezien. De neushoorns waren ietswat aggresief en toen ze met zijn 5'en op ons afkwamen reed de ranger licht in paniek zijn landrover de bosjes in.   Het plan was om naar de Wild coast te gaan en vandaaruit  naar de drakensbergen. Echter Juul houd het maximaal 3-4 uur vol in de auto en dat is inclusief een middagslaapje. Vandaar dat we dat plan hebben laten varen en nu naar het zuidelijke deel van Addo NP gaan aan de kust ten zuiden van Alexandria om vervolgens door de baviaanskloof boven Humansdorp weer richting Plettenburgbaai te rijden en verder terug richting Kaapstad. Bijgesloiten vinden jullie weer een aantal foto's

Groetjes Els, Merijn, Loek, Tom en Juul

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Coen:
    31 januari 2013
    Jaaaa wat een mooi jurkje!! Mahalo!
  2. Ingrid:
    He familie,
    Welja, stuur maar foto's waar wij van kwijlen. Ah, als ik die foto's zie van het "wildlife"....................
    Het is 1 grote happening daar in Zuid Afrika. BBQ, wandeltochten, beklimmingen.
    Geniet ervan.

Fam de Ruiter
  4. Miekevanetten:
    1 februari 2013
    Lieve Els , Merijn en kids
    Wat een ervaringen en schitterende foto s
    de jongens zullen zich later nog wel veel herinneren ,Juul wat minder en dan heb je nog altijd je beelden en vehalen .
    Ze zullen dan vast nog eens terug willen om het nogmaals te beleven.
    by the way : had je mij niet in kunnen huren als kindermeisje ??liefs Jaap en Mieke
  5. Joke en Han:
    1 februari 2013
    Wat maken jullie veel mee, en wat een mooie foto's.
    De kids doen het ook super. Hopelijk kunnen ze zich later veel herinneren van deze fantastische reis. Wij gaan voor 2 weken naar Hongarije, ook leuk maar minder spannend :).
    Groetjes en geniet nog lekker. Han en Joke
  6. Groep 2 en 3:
    4 februari 2013
    Hoi Tom, wij hadden nog wat vragen voor je.
    Tony: Vind je het leuk daar Tom?
    Robin: Vind je het daar heel prettig?
    Karlijn: Hebben jullie ook tijgers gezien?
    Manuela: Vond je het leuk om de olifanten te zien?
    Tom: Zijn er daar ook zeehonden?
    David: Doen de apen ook nog gek?
    Zosja: Wij hebben het woordje Ring geleerd, jij ook?
    Daan: Vond je de pinguins grappig?
    Jim: Vond je het leuk om de wilde dieren allemaal te zien?
    Groetjes Groep 2/3
  7. Ingrid:
    6 februari 2013
    Ooooo wat ge-weld-ig!! Wij zijn nog steeds jaloers. Wie is de Mol is weer op tv en is opgenomen in Zuid-Afrika in de buurt van het Kruger NP. Als we die beelden zien én jullie foto's, zouden we gelijk weer een reis willen boeken.... Hier kunnen we geen genoeg van krijgen. ;-). Lekker genieten hoor, dit pakken ze niet meer van jullie af!
    Dikke kus, Ingrid & Richard en Matthijs
  8. Hanneke:
    8 februari 2013
    Whauw Els, Merijn, Tom, Loek en Juul!
    Wat een foto's, wat een natuur en wat een kanjers van kinderen die daar rondrennen en genieten! Veel plezier nog gewenst! En Merijn....Van Harte vandaag! Ik hoop dat je er een speciale braai voor houdt en er een afrikaans biertje op drinkt! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!