Sedgefield naar Greyton

16 februari 2013 - Greytown, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal,

Dit wordt alweer een van onze laatste reisverhalen. Na de 4x4 tocht door de baviaanskloof zijn we in Sedgefield vlakbij Knysna beland. Na wat zoeken hebben we een schitterende camping aan het strand gevonden vlakbij de monding van de swartvlei rivier. Hier hebben we 5 mooie dagen gehad en onze verjaardagen gevierd met taart en  een verjaardagslied.. Els is voor haar verjaardag gaan parapenten boven het Wilderness NP. Ook op deze camping weer aardige mensen uit Kaapstad ontmoet en ook daar moeten we de laatste week nog even op bezoek komen. Vanuit Sedgefield zijn we eerst naar het Diepwalle state forest boven Knysna gegaan waar we een houten platform met tent hadden geboekt om zo het oerwoud waar de laatste 5 olifanten van het Knysna NP section zich bevinden te ervaren. Als verrassing zijn we 14 feb naar het Knysna Eliphant sanctuary gegaan waar weesolifanten vanuit heel Afrika worden opgevangen. De jongens hebben olifanten kunnen voeren en aaien en zelfs Juul wilde ze wel even aanraken. Een gave ervaring! Vervolgens zijn we naar Greyton gereden, een mooi bergdorpje langs de rivier de riveronderend boven Caledon. De apen hebben we achterons gelaten maar op deze camping staan we letterlijk tussen de koeien en paarden met de daarbij behorende vliegen. Gisteren een 4x4 weg de bergen in gereden en vandaag zijn we een kloof ingewandeld naar een zwempoeltje met waterval. Kortom ook hier is het weer fantastisch. Morgen gaan we naar het vlakbij Kaapstad gelegen Simonstown om daar onze laatste week door te brengen. We willen graag nog naar Robben Island, een township en  we moeten daar uiteraard nog bij een aantal mensen op bezoek.

Groetjes Els, Merijn, Tom, Luuk en Juul

1. Sanne:
    Hoi Tom
    Wat leuk om te zien wat je allemaal hebt gedaan.
    Ziet er echt heel leuk uit.
    Geniet nog even van de laatste week vakantie.
    Vindt het ook wel weer fijn als je op school terug bent,mis je toch wel een beetje.
    Groetjes Sanne
  2. Marco Bianca Naomi Indy:
    Hoi allemaal,

Leuk om weer een reisverhaal van jullie te lezen!!! Wat hebben jullie ontzettend mooie dingen gezien en meegemaakt!!!! Wat zijn de weken snel voorbij gegaan zeg!!! Jullie zijn niet vergeten hoor... Door alle mooie verhalen van jullie waren jullie regelmatig gesprekstof bij school...haha!!!! Indy vraagt nu regelmatig wanneer Tom weer terug komt... Ze mist Tom wel !!!! Geniet nog maar lekker van jullie laatste week in Afrika. Veel plezier nog!!!

Groetjes x
  3. Monique:
    ha allemaal,
    Dank voor jullie prachtige foto's en leuke,mooie verhalen!
    Iedere keer ff genieten, meegenieten.
    Wat zal de tijd snel gegaan zijn als je zoveel moois ziet en meemaakt met elkaar.Geniet nog van de laatste dagen en wie weet tot ziens! xxxxx Monique
  4. Ingrid:
    16 februari 2013
    Dag lieve broer van mijn soulmate,
    Dus als ik het goed begrijp, zijn jullie weer snel terug.
    Mooi! Is misschien een beetje gek, maar ook door mij worden jullie gemist. Gek is dat he Merijn? Tenminste ik vind het zo'n gekke gewaardwording. Heb net een week geschuild bij je zus. En Edwin en de kinderen natuurlijk........
    We hebben het heel fijn gehad, al denk ik dat Ed ook graag mijn achterkant weer zag, bedoelend me zag vertrekken. Hahaha. We hebben vanavond als galgenmaal Gamba's op. Weet niet of daar de braaipan tegenop kan. Maar sodeju wat word ik jaloers bij het zien van die foto's. Zal je mijn Oeganda foto's toch ook nog eens onder je neus drukken, inclusief die van de gorilla's!!!!
    In Kenia heb ik destijds ook een opvang van olifantenwezen bezocht. Merijn, als ze me gevraagd hadden mijn baan op te geven en daar als poepschepper te komen werken, had ik het gedaan. Zoveel liefde en warmte (figuurlijk dan, ook letterlijk want was iets te warm gekleed voor die koperen ploert) heb ik daar ervaren. Maar aanraken was daar "not done". Ik had het lef om door mijn knieën te zakken waardoor een babyolifant op me af kwam huppelen. Ik heb nog nooit zo'n vernietigende blik van een Afrikaan ( Warren even niet meegeteld) ontvangen. Ik stond heel snel weer rechtop.
    Marieks en ik hebben elkaar vanavond beloofd weer eens heel snel het Afrikaanse continent te bezoeken. Zolang er nog dagen in de lucht zitten..........Tanzania staat wel heel hoog op het verlanglijstje. Merijn, heb het goed daar met Els en je drie parels. Weet dat je gemist wordt. Dikke zoen en warme omhelzing.
    Ingrid
  5. Peter en Elen:
    17 februari 2013
    Hoi allemaal,
    Geniet nog van de laatste week vakantie.
    Het was leuk om een beetje met jullie 'mee te reizen'.
    Groetjes Peter, Ellen, Youp, Bob en Tom.
  6. Leonne:
    17 februari 2013
    zo leuk om een beetje mee te reizen....
    neem maar lekker wat zon mee naar hier..
    tot gauw !!
  7. Ad en Anneke:
    18 februari 2013
    hallo, lieve fam.
    Tja, en dan is jullie laatste week aangebroken. Nog maar niet aan denken en er nog volop van genieten. We hebben van jullie verslagen genoten en kunnen ons wel indenken hoe fijn jullie het daar hebben. Merijn en Els, nog van Harte Gefeliciteerd met jullie verjaarden. (beter laat dan nooit)
    Tom, Loek en Juul, hebben jullie alles onthouden van wat julllie beleefd en gezien hebben, want we willen wel alle verhalen van jullie horen.
    Nog een hele gezellige en leuke week toegewenst.

Groetjes en een dikke kus voor jullie allen.
  8. Ben, Sandra,Mark en Jim:
    18 februari 2013
    Elke keer weer een mooi verhaal over jullie belevenissen!!!! Voor ons is de tijd heel snel gegaan ik hoop voor jullie niet!!! Nog heerlijk een week genieten maar!!!! Jarige nog van harte gefeliciteerd!!! Tot snel!!! Ben Sandra Mark en Jim xxx
  9. Jeannette:
    19 februari 2013
    Met veel plezier lees ik over jullie prachtige reis. Iedere keer ben ik onder de indruk van de schoonheid van de natuur daar. Wat een mooie ervaring om samen te delen. Nog heel veel plezier!
    Liefs Jeannette