Van de Hoop naar Montagu

15 januari 2013 - Montagu, Zuid-Afrika

hallo Allemaal,

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties. Fijn dat jullie een echte winter hebben met een paar schaatsdagen. We hopen dat de sneeuw het niet onschaatsbaar gaat maken.

Vanaf Bontebok NP zijn we dus weer naar de kust de Hoop NP gereden. Een schitterend beschermd duingebied met een hoop struisvogels, bontebokken en elandantilopes. Weer een mooie camping plek met voldoende klimbomen voor Tom en Loek. Gedurende laag water bestaat het strand uit getijdepoeltjes. Elke poel is een aquarium op zich met zeesterren, allerlei vissen en octopussen. Echt schitterend. Tevens mooie hoge duinen om vanaf te rennen.

We zijn ook zowaar een keer uit eten geweest met 3 kinderen. Bijna spannender dan deze hele reis. Els had een heel rustig restaurantje gevonden waar we het wel vol gingen houden. Bleek achteraf hartstikke chique te zijn en compleet volgeboekt. Was effe zweten maar we hebben alle gangen doorstaan. Lange leve de IPAD!!.

Nu zitten we in Montagu aan Route 62. Een droog berglandschap met in de vallei grote wijngaarden. Hier gaan we weer proberen een paar korte wandelingen te maken om vervolgens door te rijden naar de Swartberg mountains ten noorden van Oudtshoorn.

Foto's zijn als het goed is deze keer bijgesloten.

Tot de volgende keer

1. Alexandra:
    Hoi allemaal,

Wat ziet het er allemaal mooi uit bij jullie. En dan dat mooie weer. Echt het tegenovergestelde van bij ons.
    Tamara begint Tom nu wel te missen hoor. Zeker in de klas!!
    Ze vindt de foto's dus erg leuk.
    Veel plezier verder en we wachten jullie volgende verhaal weer af.
    Groetjes van,
    Alexandra, Jeroen en kids
  2. Caroline en Mark:
    15 januari 2013
    Wat een gave foto's van die duinen!!
  3. Jeroen, Leontine, Tes en Lotte:
    15 januari 2013
    Hoi, wat een prachtige foto's. Zeker die van Els met Juul op haar arm op dat duin! We zíen de foto al helemaal bij jullie thuis aan de muur hangen. X van ons.
  4. Tante Ria:
    Beste allemaal,
    Wat een mooi "bounty-strandje" hebben jullie daar.
    leuke foto's en verslag.. Veel plezier nog en groetjes
    Tante Ria
  5. Ad en Anneke:
    16 januari 2013
    Leuk om dit weer te zien,het is net of je het weer beleefd.
    Heb hier weer de bekende werkzaamheden (gladheidsbestrijding) opgepakt en ben nog steeds aan het aclimatiseren. Groeten aan jullie allen.
    gr Ad
  6. Ivonne:
    16 januari 2013
    Wat een witte stranden! gave foto's! Morgen ga ik naar Roosendaal. Zondag vertrekken de mannen naar Oostenrijk.
    Ja en dan hoop ik echt dat wij hier kunnen schaatsen. De plas bij Tijsterman is al dicht.
    Dikke kus van Ivonne en Cor
  7. Marike:
    17 januari 2013
    Ha vakantiegangers!
    Oh, wat ziet dat er allemaal gaaf uit zeg! Leuk om jullie verhalen zo te lezen en je begrijpt we zien regelmatig groen van jaloezie!
    Zoals je al in vorige reacties hebt kunnen lezen is het hier volop winterweer, de slee is al volop in gebruik, de sneeuwballen vliegen om je oren en als het zo door gaat kunnen we donderdag of vrijdag gaan schaatsen! Voor de rest gaat alles hier goed, met mama gaat het redelijk maar daar zal ik je morgen nog wel even over mailen. Oh ja, we hebben gezinsuitbreiding, sinds een paar dagen hebben we Bo in huis! Een fantastische, lieve maar mega ondeugende herderspup! Ik hoor je al zeggen; huh??? uh ja was niet helemaal de bedoeling om gelijk nu al te hebben, we dachten aan maart/april maar goed soms lopen dingen een beetje anders....
    Gister is Bo ook meegeweest naar Heerma State, mooi om de reacties dan van de bewoners te zien. Zoals het er nu uitziet wordt Bo de knuffelhond van Heerma State! Bij het mailtje over mama zal ik wel een paar foto's bijvoegen. Luitjes, geniet volop en kom maar op met die foto's en reisverslagen! Veel plezier! Liefs Edwin, Merel, Siem en Marike
  8. Marcel de ruiter:
    19 januari 2013
    Hoi fam kant

wat een prachtige belevenissen en leuke foto's. Jullie hebben beter weer dan hier in Nl. Matthijs heeft vandaag wel voor het eerst geschaatst op de schaatsbaan. Op de vijver is het nog niet mogelijk, door de sneeuw is het ijs te slecht. Nou toitoi maar weer. Fam de Ruiter
  9. Afra en Bert:
    21 januari 2013
    Hallo Heren- Lady-kanten. Via Ria Koolen zag ik jullie reisbeschrijving. Super. Enige jalousie mag wel, hè?
    Groeten Bert en Afra
  10. Hanneke:
    21 februari 2013
    Hoi Els, Merijn, Tom, Loek en Juul!

Prachtige foto's! Geniet van al dat moois!
    Liefs
    Hanneke